5-ročný chlapček, nútený na adopciu homosexuálnym párom, prosí: “Chceme ostať s našou babičkou a dedkom!”

Ide o preklad článku z 29.01.2009, GB, Mail Online, Boy, 5, forced into adoption with gay couple pleads: ‘We want to stay with our gran and grandad’, preložila Michaela Mishka Kerteszova 25.09.2012.

Matka dvoch deti, ktore si ide adoptovat homosexualny par, aj napriek tomu, ze si ich chcu zobrat stari rodicia, place pri rozpravani o poslednom stretnuti s jej synom a dcerou.

“Povedala som im: Pocujte, maminka Vas nejaky cas neuvidi.” hovori. Jej syn odpovedal:”Ale mami, ja chcem ostat s tebou a babickou a dedkom.”

Spor o buducnost 5-rocneho chlapceka a 4-rocneho dievcatka sa vcera zosilnil, po tom, co Daily Mail odhalili detaily tohto srdcervuceho pripadu. Ich stari rodicia bojovali 2 roky za to, aby sa mohli starat o deti, ktorych 26-rocna matka je zotavujuca sa narkomanka. Ona zufalo chcela, aby sa jej rodicia mohli postarat o jej deti.

Ale socialne pracovnicky povedali, ze kvoli ich veku (dedko ma 59 rokov, babicka ma 46 rokov) a ich zdraviu (on ma anginu a ona cukrovku), to nie je mozne.

Matka povedala novinam, ze jej nakazali posledny krat sa rozlucit s detmi na vylete v zoo.

“Povedali mi, aby som neplakala a ostala silna, aby som nerozrusila deti.” povedala. “Ako taketo nieco mozete povedat matke, ktora svoje deti uz nikdy v zivote neuvidi?”

Vyjadrila svoj hnev pri rozhodnuti, ze jej deti budu zverene do pestunskej starostlivost homosexualnemu paru.”Za ziadnych okolnosti nesuhlasim s tym, aby moje deti zili s dvoma gaymi. Chcela som, aby mali mamu a otca. Nech mi netvrdia, ze v rozsahu 60 mil, jedini ludia, ktorych nasli, aby vychovavali moje deti, boli dvaja chlapi. Nemam nic proti homosexualom, mam kamaratov gayov, ale deti potrebuju mamu a otca, nie otca a dalsieho otca.

Moje deti si zasluzia vela lasky a moji rodicia boli pripraveni poskytnut im tuto lasku, ale SS ich uchmatli. Moji rodicia su uzasni a viem, ze by moje deti vychovali skvele.”

Matka povedala, ze SS ju poziadali, aby sa stretla s tymto homosexualnym parom pod ich dozorom. Ale svoje deti neuvidi – a ani sa nikdy nebude moct dozvediet, kde jej deti isli zit.

Po tom, co stari rodicia zistili, ze ich dcera nie je schopna sa poriadne postarat o svoje deti, zacali vytrvaly boj o pravo vychovavat svoje vnucata. Ale SS im pri kazdom kroku odporovali a tvrdili, ze deti by mali ist k adoptivnej rodine.

Ked napokon stari rodicia podlahli “taktikam sikany” (ako to oni nazvali) zo strany SS, oddelenie zariadilo, aby boli deti adoptovane homosexualnym parom.

Pri spomienke na posledne, 90-minutove stretnutie so svojimi detmi, matka hovori:”Bolo mi povedane, ze toto je posledne stretnutie. Povedali mi, aby som ja vybrala miesto, kde sa chcem s detmi stretnut, a tak som vybrala Zoo. Socialna pracovnicka bola so mnou a stale mi opakovala, ze budem musiet detom oznamit, ze uz ich neuvidim a ze musim ostat pre ich dobro silna.

V jednom momente mi povedala, ze moj syn je uplne moja kopia a ze moja dcera sa podoba na dedka. Ako mi moze povedat taketo nieco, vo chvili, ked sa chystam povedat mojim detom, ze ich uz nikdy v zivote neuvidim?

Povedala som im, ze ich milujem a ze im budem posielat vela listov a pohladnic, a ze onedlho sa budu stahovat do noveho domu.

Prisiel na mna velky zial, a stale som sa musela otacat, aby ma nevideli plakat. Socialna pracovnicka mi povedala, ze tymto to ukoncime. A po 10 minutach, tak aj naozaj bolo.”

Ale matka aj tak musela pomoct socialnej pracovnicke nalozit deti do auta.

“Moj syn ma silno schmatol za nohu a nechcel ma pustit. Bolo to strasne znicujuce.”

Matka povedala, ze ked sa toto posledne srdcervuce stretnutie dialo, jej rodicia este v tom case stale bojovali na sude o uznanie plnych rodicovskych prav na zverenie braceka a sestricky, ktori posledne dva roky boli v pestunskej starostlivosti, kym sa rozhodovalo o ich buducnosti.

Jej rodicia sa posledny krat stretli s vnucatami o dva mesiace neskor. Az vtedy, pod rastucim tlakom SS a znepokojeni, ze nasledujuce mesiace alebo roky budu ich zivoty este viac rozvratene, dospeli k nesmierne bolestivemu rozhodnutiu, ze od pravneho boja odstupia.

Dedko (pracovnik na farme) a jeho manzelka tvrdia, ze SS ich efektivne vydieraju tym, ze ak nedaju adoptivnym rodicom pozehnanie, uz nikdy svoje vnucata neuvidia. Obidvaja zufalo chcu, aby sa z tejto adopcie odstupilo, ale nevedia, ako to mozu zmenit. Ich byvaly pravnik zmenil svoje zamestnanie, takze uz ich nebude moct na sude zastupovat. Takisto budu musiet znova poziadat o pravnu pomoc, aby mohli zacat znova konat – a cas sa krati.

Deti mali uz niekolko stretnuti s muzmi, ktori sa coskoro stanu ich otcami na plny uvazok. Rozumie sa, ze sa zatial stretavaju s nimi na par hodin denne a uz aj navstivili ich domov. Muzi poskytnu kazdemu vlastnu izbu – a dievcenska izbicka je vyzdobena princeznovskym prehozom cez postel. Detickam ukazali aj ich nove gumaciky, ktore na nich cakaju pri dverach do zahrady, ked sa budu chciet hrat vonku.

Podla postupu, deti sa budu stretavat s tymto homosexualnym parom coraz castejsie, a takisto u nich aj prilezitostne prespia, az dokym sa neprestahuju ku nim natrvalo. SS ostane s novou rodinou v kontakte pocas prveho roka adopcie – a potom, ak sa uistia, ze ziaden vazny problem nenastane, tento kontakt sa uplne prerusi.

Potom jediny sposob, ako moze skutocna rodina vidiet tieto deti, bude uz len cez adopcnu agenturu. Matka povedala: “Socialna pracovnicka mi povedala, ze deti si s novymi otcami velmi dobre rozumeju. Moja dcera vraj povedala socialnej pracovnicke: ‘Pod, ukazem ti moju princeznovsku postel’. Citim sa uplne zdevastovana. Teraz chcu, aby som stretla tych muzov. Socialna pracovnicka mi volala a pytala sa ma, ako sa citim teraz ohladom toho, ze si moje deti adoptuje homosexualny par, a ci som sa uz ukludnila. Povedala mi, ze zo vsetkych parov, ktore mali vo svojom portfoliu, sa im zdal tento par ten, co im bude vediet najlepsie uspokojit ich potreby. Mne sa to len velmi tazko veri. Ked ich stretnem, budem im to musiet povedat, lebo takto to proste citim, ale nechcela by som, aby sa to zmenilo na hadku. Budem sa ich chciet opytat vela otazok.”

Clen rady, Marilyne MacLaren (dotycny mestsky urad) povedal: “Bol som uisteny, ze z profesionalneho pohladu poskytne tento adoptivny par spolahlive, bezpecne a milujuce prostredie pre tieto deti. Toto su vzdy velmi zlozite pripady, ale myslim, ze je potrebne dodat, ze stari rodicia boli zapojeni do diskusii o tomto pripade.”

One thought on “5-ročný chlapček, nútený na adopciu homosexuálnym párom, prosí: “Chceme ostať s našou babičkou a dedkom!”

  1. Spätné upozornenie: Media in English | Ivana Boorová - Slovensko, pomôžme jej vrátiť deti späť

Komentáre sú uzavreté.